Monday 24 September 2012


Karangan:azmanTajuk:CIKGU YANG SAYA SAYANGI                 Saya mempunyai guru yang saya sayangi.Guru yang saya sayangi dan kagumi ialah cikgu Amin yang merupakan guru matematik.Beliau banyak berjasa kepada sekolah.Saya amat mengkagumi beliau kerana beliau mengajar kami dengan tekun dan ikhlas.Beliau sangat bertanggujawab dan suka mengambil berat tentang orang lain.Beliau telah memberikan segala pengetahuan         ataupun ilmu yang telah dipelajarinya.Saya sangat bertuah mempunyai cikgu seperti cikgu Amin.Beliau berada di rumah sukan kuning manakala saya berada di rumah sukan merah tetapi saya tetap akan mengagumi beliau kerana beliau mempunyai semangat kesukanan.Walaupun beliau mempunyai sifat ketegasan tetapi ketegasan itu mempunyai sifat penyayang.
             Pertama kali saya bersekolah ke Sekolah Kebangsaan Jalan Pasar (1).Saya melihat cikgu Amin sangat mesra dan juga mempunyai senyuman yang manis dipandang orang.Saya berharap cikgu Amin akan kekal menjadi guru penyayang dan berdisplin.